www.iiiWe.com » داستان آموزنده

 صفحه شخصی بهروز نورکرمی   
 
نام و نام خانوادگی: بهروز نورکرمی
استان: لرستان - شهرستان: خرم آباد
رشته: کارشناسی ارشد عمران - پایه نظام مهندسی: دو
شغل:  کارمند شرکت خصوصی
شماره نظام مهندسی:  253001031
تاریخ عضویت:  1389/12/25
 روزنوشت ها    
 

 داستان آموزنده بخش عمومی

10

طوطی و کلاغ هر دو زشت آفریده شدند طوطی شکایت کرد خداوند زیبایش کرد و کلاغ راضی به رضای خدا بود . اکنون طوطی در قفس است و کلاغ آزاد.
تقدیم به همه دوستان

یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 ساعت 10:37  
 نظرات    
 
یحیی بهمنی 20:13 یکشنبه 25 اردیبهشت 1390
2
 یحیی  بهمنی
الهی رضا برضائک و تسلیما لأمرک
محمد آیتی 09:07 دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
5
 محمد آیتی
این داستانه یا واقعیت ؟
محسن امینی 11:08 دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
7
 محسن امینی
حالا کی گفته که طوطی و کلاغ زشت بودن شاید عقاب و کلاغ بوده باشن و حالا عقاب که دنبال حقش رفته و اعتراض کرده در اوج قدرته و کلاغ در ذلت و پستی، حق همیشه گرفتنی است. راضی به رضای خدا بودن خوبه ولی تلاش برای بهتر بودن و گرفتن حق و اعتراض به کمبودها و تلاش برای بهبود شرایط واجبه.
محمد مهدی مدرس نیا 11:19 دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
4
 محمد مهدی مدرس نیا
قابل تامل بود
ممنون
جواد عزیزی اجیرلو 11:57 دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
7
 جواد عزیزی اجیرلو
این موضوع جبر و اختیار را نشان میدهد
بنده به جبر اعتقاد ندارم حتی اگر اختیار بضرر خودم باشد
ما انسان هستیم اختیار داریم که اعتراض کنیم یا مشکلات را بپذیریم
اما داستان فوق جبر را توجیه میکند که اصلا درست نیست
بهروز شیربان 12:59 دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
7
 بهروز شیربان
از نظرات آقایان امینی و آجرلو تشکر می کنم
سیامک شاهنده 13:16 دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
5
 سیامک شاهنده
ما از زمانی که بیاد داریم طوطی همیشه زیبا بوده وکلاغ زشت وخبرچین.
بقول آلبرکامو :من اگر مجبور باشم بین آزادی وعدالت یکی را انتخاب کنم،آزادی را برمی گزینم تا به بی عدالتی اعتراض کنم!
یحیی بهمنی 14:28 دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
5
 یحیی  بهمنی
جبر یا اختیار! مسئله این است.
به نظر من هنر انسان بودن، هنر درست تشخیص دادن این است که به چه راضی باشیم و به چه نه!
یعنی هنر تنظیم متعادل رضایت.
عدم رضایت مطلق به ناامیدی و افسردگی و جنگ با همه تبدیل می‌شود و رضایت مطلق هم به خمودگی و مرداب شدن.
تلاش، شاکله وجودی هر موجود زنده‌ای را شکل میدهد. اما رضایت به مشیت هم تمام کننده آن است. و تشخیص اینکه چه چیزی مشیت است و چه چیزی جزء تکالیف تلاش‌آور، هنر میخواهد. و لذاست که بزرگان دین ما گفته‌اند:
الهی رضا برضائک: به رضای خدا راضی هستم، نه به هرچیزی. اگر رضای خدا در تلاش است، باید تلاش کنم و...